Jeg har lenge vært svært fornøyd med Komplett.no, både ved kjøp og ved kundeservice, men nå ser det ut til at de har tatt seg vann over hodet. De har stadig blitt større  men ikke tatt hensyn til å utvide kundeservice, slik at når noe først går galt er det nærmest umulig å få tak i dem. Hvis man prøver å ringe blir man sittende i timesvis i kø, og hvis man skriver mail så får man ikke svar før flere dager etterpå. Når man så får svar på mail og svarer dem tilbake, så får man ikke svar igjen. Dette medfører at man skriver ny mail, som dermed får nytt saksnummer og Komplett får enda mer å gjøre. Kundebehandlerne virker sure og overarbeidet, og mange av dem mangler kompetanse.
Her er min historie:

• Pc-en begynner å henge og oppfører seg rart. Får stadig bluescreen på helt tilfeldige tidspunkter.
• Prøver å installere Windows på nytt, men får BSOD (bluescreen) midt i installasjonen, så skjønner at det er en hardwarefeil. (CD-en fungerer)
• Kontakter komplett som ber meg sende den inn
• Sender den inn med en grundig feilbeskrivelse. Skriver at maskinen henger i hytt og pine og ber dem «jobbe litt på den» for å sjekke at den virkelig fungerer
• Får den tilbake med beskjed om at Komplett har «satt opp bios riktig» (Jeg har ikke «satt opp bios feil»)
• Skrur den på og rett før Windows-logon kommer frem så kræsjer den med BSOD og går i loop
• Ringer Komplett som ber meg sende den inn igjen. Komplett sier også at jeg ikke skal betale regningen siden pc-en ikke er i orden enda
• Sender inn maskinen. Får beskjed om at RAM-en er gåen og at de setter inn ny. Skal ikke betale for RAM-en men for 1 verkstedstime
• Prøver maskinen på nytt og den virker i noen timer. Prøver å installere Windows 7 Pro, og får igjen bluescreen under installasjonen. Prøver også å installere den på en annen harddisk, men får samme feil
• Prøver å ta kontakt med Komplett for å forklare problemet, men det er veldig vanskelig å komme igjennom på telefon. Skriver også en mail der jeg forklarer at det fremdeles er problemer og at jeg nå har fått inkassovarsel på den 1. regningen jeg fikk beskjed om å ikke betale
• Jeg får ikke svar tilbake på mailen. Jeg ringer derfor mandag morgen og legger igjen nummeret mitt, slik at de kan ringe meg opp igjen
• De ringer meg opp etter ca. 4 timer. De sier at de skal sette meg på «hold» slik at de kan se på saken, men i stedet for setter de meg over til en annen avdeling som ikke kan hjelpe meg og som setter meg over til kundeservice slik at jeg havner nederst i køen der
• Legger igjen nummeret mitt til kundeservice på nytt og håper jeg får bedre napp nå.
• Kundeservice ringer tilbake og sier at de skal prøve å stoppe inkassoregningen. Jeg forklarer igjen problemet for kundebehandleren uten å komme særlig videre. Han sier blant annet at jeg kan prøve å kontakte Microsoft, selv om jeg sier at jeg brukte samme Windows-CD i går uten problemer på en annen maskin. Jeg nevner da at jeg kan prøve å installere Linux for å sjekke om maskinen vil installere det, og da sier han at det må jeg for all del ikke gjøre.
• Bjørn Erik, som synes dette er hårreisende dårlig, prøver å ringe kundeservice for å få en ordentlig oppklaring siden jeg nå ligger «skadeskutt», men han gir opp etter å ha ventet 1 time og 18 minutter. Det er ikke mulig å få «tilbakeringing» så sent på dagen. Det er ikke mulig å få «tilbakeringing» så sent på dagen.
• Etter å ha blitt videresendt til en eller annen sjef som heter Mathias som var hyggelig, fikk vi beskjed om at saken skal sendes videre til verkstedet. Fakturaforfallet er utsatt til 26. oktober. (4. oktober)
• Etter å ha ventet uten å få svar sendte vi ny mail i dag om at de måtte utsette fakturafristen igjen siden vi fremdeles ikke har hørt noe. (23. oktober)
• Fremdeles får jeg ikke installert Windows 7 Pro på SSD-disken. Får bluescreen eller så fryser pc-en helt i slutten av installasjonen.
185254_10152137386605282_1498142912_n
Hva som skjedde etter dette:
Siden den nye fristen for regningen begynte å nærme seg (2 dager) purret vi igjen på et svar fra Komplett. Vi fikk da beskjed fra verkstedet, som da hadde satt seg ordentlig inn i saken, at vi slapp å betale den første regningen. Siden pc-en fremdeles ikke fungerte etter dette, måtte vi gjøre vår egen feilsøking, og vi fant ut at det var hovedkortet som var kaputt. Vi byttet ut dette, og siden har pc-en fungert utmerket.

Kommentarer
  1. Qtip sier:

    La oss blåse liv i dette innlegget, ved å bekrefte at service overhode ikke har blitt bedre hos Komplett.no. Fikk ingen behandling av en ordre på to fullevirkedager. Komplett som i komplett fraværende service, det er sikkert! I samtale med kundeservice klarer de heller ikke å gi forklaring på hvorfor det ikke skjer en eneste status oppdatering på to hele virkedager. Det er tydelig at de sliter med at de har blitt for store og for arrogante. Service er jeg opptatt av, derfor flyttet jeg idag en stor ordre til konkurrent istedenfor. Fikk det også billigere. Styr unna komplett.no de har ikke tid til å hjelpe deg eller ta din ordre. Nok er nok og komplett står for «komplett mangel på service». Mvh Missfornøyd

  2. Kaja sier:

    Vi burde kanskje opprette en støtteforening? Jeg tror som du sier, at de har blitt så store og arrogante, at de ikke trenger å behandle kundene sine bra lengre. Det er ganske ufyselig. Historien min endte med at jeg kjøpte nytt hovedkort selv, og da fungerte alt.

Legg igjen en kommentar

