Fanget i mørket

Posted: 03/03/2012 in Filosofi
estranged

Det begynte på torsdag med panikken og skjelvingen og gamle traumer som ble vekket til live. Bli forlatt igjen. Bli avskåret og holdt utenfor. «Du får ikke bli med». Alt det gamle ramler frem så jeg ikke klarer å snakke, ordene satt fast. Stammer uten å stamme. Han blir sint og irritert, for han ser ikke hva som skjer og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Han prøver å snakke meg til fornuft, mens panikken min blir verre, men han ser det fremdeles ikke. Han fortsetter å «snakke fornuftig». Jeg løper inn på badet. Jeg er på bristepunktet. Skjelvende ringer jeg pappa.. Utmattet, i krampetrekninger, satt ut av spill. Hikster ustoppelig. Tør ikke puste. Pappa spør om hva som har hendt, men jeg får ikke frem et ord. Bare skjelver og gråter panisk. Hele kroppen rister. Kunne de bare forstå hva som skjer inni meg. Kunne de bare se hva jeg trenger. Ligger der og håper jeg dør. Timene går. Jeg kaster opp.

Kvelden kommer. Jeg er redd. Jeg må ha svar, selv om jeg ikke orker å høre svaret. Panikk igjen, lamslått av angst igjen. Må ut av forholdet, orker ikke det som trigger angsten. «Ikke forlat meg! Ikke kom for nære, jeg er redd dere vil forlate meg igjen.» Angst for alt og alle. En milliard triggerpunkter som gjør meg fryktelig sårbar. Tør ikke puste. De gamle vonde minnene og tankene slår meg i bakken. En bønn om å få dø, fordi jeg ikke klarer mer.

Tida står stille mens jeg sitter fast i mørket. Ingen tårer igjen, bare tause skrik inni meg. Jeg gråter ikke nå, bare stirrer tomt ut i rommet. Sjelen min er ikke der. Ingenting av meg er igjen. Tom for tårer. De ser på meg av og til, og så ser de på tv og ler litt. Jeg ser ikke på tv, jeg hører ikke. Jeg er nummen. Innestengt i det mørke rommet jeg ikke klarer å komme ut av.

Seroxat. Lykkepillen kalte de det.
Den som skulle gjøre meg glad.

Legg igjen en kommentar

