Jenny Skavlan uttaler seg om sykemeldte:

Posted: 15/01/2010 in Filosofi

«Jeg tenker på folk som er sykemeldt. Nå skal ikke jeg bagatellisere deres problemer, men hjelper det å sitte hjemme og stirre i veggen?»

Er det ikke nettopp det du gjør da – bagatelliserer folks problemer? Jeg blir provosert av å lese slike uttalelser, både på vegne av meg selv og andre som virkelig sliter med helsa – enten det er mentalt eller fysisk. Hvor mye vet Jenny om depresjon og angst? Hvor lite har hun egentlig forstått når det å «komme seg ut» for en person som har angst hadde vært verre enn om vedkommende hadde vært foruten både armer og ben.

Jeg har selv slitt med ME i over 15 år. Hvor lett er det å komme seg ut når man nettopp har løpt maraton+har influensa+har vært på fylla ei uke i forveien. For det er slik ME føles på enkelte dager. Burde ikke Dagbladet skåne lesere for slike hårreisende uttalelser?

Videre sier Jenny:

«Jeg tror ikke du blir noe friskere av det. Jeg er ikke en som låser seg inne og er deppa, selv om det har vært mye til tider. Jeg har for eksempel røket ut av «Skal vi danse»»… fortsetter hun.

I rest my case…

Kommentarer
  1. Birgittes blogg sier:

    Ja Jenny har virkelig fått prøvd seg….. not!

  2. odd ivaraarvik sier:

    Er så enig med deg du akk «ukjente».
    -Hsr hatt tidsbegrensa u-trygd fra 2004-2009,pg FOR ett slit det var å komme seg ut.
    -Fikk det pga av angst.
    -Mista alt av sosialt nettverk,og sliter nå med å skaffe meg ett nytt ett bla. på facebook.
    -Trokke akurat Jenny Skavlan er rette typen til å fortelle andre hvor lett det er å komme seg ut,etter slikt.
    -Var helt FORDERDELIG!!!

    Men jeg er såååå stolt over at jeg klarte det!
    -Er nå på en Attføringsbedrift,og går skole på NKS.

    Så at du drev med Kirkas ByMisjon;jeg vil også gjøre noe for andre etter det jeg har opplevd!

    Sender deg en friendsrequest?
    OK?

    Vennlig hilsen odd ivar aarvik
    ,steinberg,nedre eiker

Legg igjen en kommentar

