Den idiotiske sikkerhetskontrollen på flyplassen

Posted: 16/04/2007 in Filosofi

Hvorfor tar de fra deg alle «livsfarlige» ting i sikkerhetskontrollen når du kan få tak i det i butikkene innenfor uansett?

«Livsfarlig» kaviartuber, hudkrem, flaskevann og neglfiler går rett i dunken om man prøver å smugle det gjennom sikkerhetskontrollen, men så snart man er gjennom kan man enkelt få tak i uendelig mange «livsfarlige våpen» som man kan ta med seg rett inn på flyet. Du har f.eks ikke lov å ha med deg neglfil på flyet, men fra restaurantene kan du enkelt kuppe både kniver og gafler, som jeg vil tro utgjør en mye større trussel.

Når man tar dette opp med vaktene, svarer de: «Det er fordi at EU (les: USA) skal være fornøyd og for at de reisende skal føle seg tryggere». Jeg vil heller tro at denne idiotien gjør at de reisende blir enda mer skeptisk til å fly når man innser hvor hjernedødt dette er, og dermed vil det virke totalt imot sin hensikt, og det vil heller gjøre de reisende mer utrygge og skeptisk til diverse «sikkerhetstiltak».

Kommentarer
  1. Eivind Toreid sier:

    >Hvorfor er det tillatt med taxfreesalg før avgang? Glassflasker? Sannsynligvis farligere enn ei neglefil…

  2. PhunkyPhreak sier:

    >Jeg kunne ikke vært mer enig, og det er ikke få ganger jeg har glemt alt fra stanleykniver til andre «skumle» ting i bagasjen som de ikke har funnet etter å ha gjennomlyst håndbagasjen engang.. Er så dobbeltmoral det der.. Kun for å sette skrekk i folket.. «Alle de skumle terroristene» som er ute etter å kapre fly..Får helt vondt inni meg noen ganger av frustrasjon!

  3. Karine T. Knudsen sier:

    >Ja, det var bare så vidt jeg fikk lov å ha meg den nye dragen hjem, som jeg hadde kjøpt i Spania. :Men mens vaktene stod og diskuterte det så gikk jeg bare videre.. 😛

Legg igjen en kommentar

